Нас часто запитують, ось ми і вирішили відповісти ґрунтовно, зрозуміло та структуровано.
Багато з вас уже довгий час допомагають безпритульним тваринам. Так і засновники Фонду Happy Paw протягом багатьох років намагалися зробити якомога більше для собак, які з тих чи інших причин були позбавлені людської турботи. Так і народилась ідея заснувати Благодійний Фонд. У березні 2012 року завдяки допомозі наших партнерів Spektor Law Firm було підготовлено пакет необхідних документів, а вже у червні діяльність Happy Paw офіційно стартувала! Це був лише початок великої дороги. Нас часто запитують, яким чином нам це вдалося. Для багатьох юридичний бік залишається таємницею. Знову ж таки, озброївшись інформацією від Spektor Law Firm,
ми беремось роз’яснити вам порядок заснування Фонду Happy Paw та будь-якої іншої благодійної організації.
Отже, для реєстрації потрібно:
- Придумати назву вашої організації та визначити сферу її діяльності. При цьому назва обов’язково повинна містити найменування «Благодійна організація».
- Визначитись з видом благодійної організації. Ми розповімо вам, які вони бувають.
- Благодійний фонд. Така організація діє на основі статуту. Управлінням займається засновник (таких може бути і декілька). Управління може здійснюватись безпосередньо (шляхом вирішення рішень на зборах) або через делегування повноважень виконавчому органу. Важливо, що засновники можуть не робити ніяких фінансових вкладень у фонд.
- Благодійна установа. Цей вид організації має в своїй основі установчий акт. На відміну від благодійного фонду, тут засновники вносять грошові активи, але не беруть участі в управлінні організацією.
- Благодійне товариство також діє на основі статуту, але повинно мати не менше двох засновників.
Після того, як визначено вид організації, необхідно зрозуміти, хто буде керувати нею.
Благодійним товариством та благодійним фондом можуть керувати загальні збори учасників фонду, виконавчий орган та наглядова рада. Загальні збори учасників – це найвище керівництво, воно може призначати виконавців, яких може бути як один (наприклад, директор), так і декілька. Якщо в благодійному фонді перебуває менше 10 осіб, то наглядова рада не створюється взагалі.
У благодійних установах, де засновники не можуть займатись управлінням, існує тільки виконавчий орган та наглядова рада. При цьому виконавців призначає тільки наглядова рада.
Після того, як ви визначили керівників організації, необхідно визначитися з місцем реєстрації. Це місце може не співпадати з тим, де фактично знаходиться ваша організація. Дуже часто реєстрацію проводять за адресою одного із засновників.
І нарешті, необхідно підготувати необхідні установчі та статутні документи. Серед них повинні бути:
- протокол зборів засновників організації, який включає в себе процедуру заснування організації та призначення керівництва.
- Статут (для благодійних фондів та товариств) або Установчий акт (для благодійних установ). У цих документах треба вказати назву, мету та сфери діяльності організації, джерело прибутків та органи управління (включаючи порядок їхнього призначення). Також тут повинен бути прописаний порядок припинення діяльності організації.
- реєстраційна карта (форму ви можете завантажити тут http://www.drsu.gov.ua/files/2011/11/23/form1.rtf
Отже, друзі, тепер ви знаєте, що процедура доволі проста. За неповні два роки діяльності ми у повній мірі впевнилися, що людей, які хочуть допомагати тваринам дуже багато! Давайте об’єднаємо зусилля та зробимо життя безпритульних собак щасливішим!